Trygg e-Handel er en godkjenningsordning for nettbutikker og har utviklet et sett med krav som bygger på norsk lovverk for e-handel og erfaringer fra tilsvarende internasjonale godkjenningsordninger. Nettbutikkene skal fylle alle kravene i ordningen og etterleve dem løpende.
Hvis en sertifisert nettbutikk bryter våre krav kan vi, og vil vi ,frata nettbutikken godkjenningen og retten til å bruke kvalitetsmerket Trygg e-Handel. Mener du at en nettbutikk som er godkjent av Trygg e-Handel ikke lever opp til ordningens standard kan du sende en klage til oss.
Vi vil hjelpe deg med å få innfridd dine rettigheter og gi deg råd om hvordan du best kan oppnå dette, men vi kan ikke selv gjennomføre en juridisk prosess.
Anbefalt fremgangsmåte når noe har gått galt – etter å ha handlet med en Trygg e-Handel sertifisert nettbutikk:
Forklar problemet. Trenger du hjelp til å skrive et brev, benytt en av de ferdige brevmalene du finner her.
Send en kopi av brevet til [email protected].
Prøv en gang til og legg vekt på at du ønsker å finne et kompromiss begge kan leve med. Hvis det ikke nytter ta kontakt med ditt lokale Forbrukerråd